Kőszegpaty.hu

Kőszegpaty község Önkormányzatának hivatalos honlapja

Ismét elmúlt egy év és a Kőszegpaty Jövőjéért Egyesület szervezésében önkormányzati támogatással ismét részesei lehettünk egy felejthetetlen napnak.

Reggel 7 órakor indultunk a Blaguss utazási iroda autóbuszával, kiváló sofőrrel és idegenvezetővel. A napfényes reggelen vidáman indult a társaságunk. Egy kicsit szégyelltem magamat, mert nálam csak egy kisebb táska volt, utastársaim többsége hűtőtáskával, süteményes dobozokkal szállt fel az autóbuszra.

Első megállónk Gloggnitzban volt, ahová egy kicsit korábban érkeztünk a megbeszélteknél és így várnunk kellet egy keveset, hogy kinyissák a Lindt csokoládégyár mintaboltját. „Ki korán kel, aranyat lel” hallottam sokszor, hát ha nem is aranyra, de nagyon sok édességre leltünk és a korai érkezésünknek köszönhetően, csak mi voltunk a boltban, így nyugodtan nézelődhettünk, válogathattunk. Először megnézhettünk egy filmet arról, hogy készülnek a finomságok. Még sok mindent kézzel készítenek, így érthető, hogy nem olcsók az általuk készített bonbonok és különlegességek. Aztán vásároltunk, közben kihasználtuk a kóstolási lehetőséget. Aztán amikor felpakolva kijöttünk a boltból akkor döbbentünk rá, hogy a sok édesség láttán még fényképezni is elfelejtettünk. Lehet, hogy nem is voltunk ott, mondhatnák az itthon maradtak.

Egy rövid technikai szünet után folytattuk tovább utunkat Mariazell-i bazilika felé. A csodálatos tájak, patakok, hegyek, völgyek, kanyarok, várak, ….nem győztünk hol jobbra, hol balra tekintgetni (volt, hogy nem tudtuk melyik a jobb avagy a bal és csodálkoztunk, hogy mást látunk, kerestük a várat és csak erdő volt.) A bazilikában amikor odaértünk horvát nyelvű mise volt, rövid ideig hallgattuk csodás éneküket, de mise alatt nem nagyon illik járkálni, ezért mise után visszatértünk és tüzetesebbem körülnézhettünk. Utána indultunk a mozgó Betlehemhez, és a keresztúthoz. Voltak akik oda is értek, de páran elakadtunk a közelben egy kápolnában, ahol éppen magyar nyelvű mise kezdődött. Úgy döntöttünk, hogy részt veszünk a szentmisén. Mise után tudtuk meg, hogy Vajdasági magyarokhoz csatlakoztunk, közben egy-egy mosoly erejéig jelezték, hogy észrevettek bennünket. Ők mentek tovább Sopronba és Fertődre kirándulni. Akik a misén voltunk, mi lemaradtunk a Betlehemről, még vissza kell térnünk Mariazellbe. Sétáltunk a városkában és ki-ki mit kívánt, ittunk egy-egy kávét, sört, üdítőt, mielőtt tovább utaztunk az Erlaufsee –hez.

A tóhoz vonaton utazva érkeztünk. Nem ám modern vonaton, hanem nosztalgia vonaton! Igazi szénnel fűtött, kormot, pernyét szóró vonattal. Még nekünk felnőtteknek is furcsa volt az utazás (elszoktunk a füsttől, egyesek még az orrukat is befogták), hát a gyerekek akik talán életükben nem láttak „ilyen csodát” nem hogy ültek volna ilyen pöfékelő járművön.

Az Erlaufsee egy gyönyörűséges tó. Az Erlauf folyó felduzzasztásával keletkezett tó két tartomány, Alsó-Ausztria és Stájerország határán húzódik 827 m magasságban, 1500 m hosszú, 500 m széles, legmélyebb pontján 38 m mély. Az egész tavat körülsétálhattuk volna, a táv 5 km, sajnos erre sem volt még időnk. Mondom én, hogy vissza kell még oda utaznunk.

A Mariazellhez közeli, délkeleti sarkában találjuk a szépen gondozott, homokos és apró kavicsos szabadstrandot egy nagyon hangulatos kis büfével. A víz hőfoka nyáron 17 és 22 fok között van, de melegebb napokon nem ritkán 24 fokig is felmelegedik. Nos mi itt voltunk és olyan meleg volt a víz, hogy többen bele merészkedtek a társaságból. Élveztük a jó levegőt, a gyönyörű tájat, persze ettünk-ittunk ott is és a látványtól az étel-italtól feltöltődve indultunk haza.

Mariazzeltől 10 km-re egyik fiatalemberkénk sajnos nem jól érezte magát annyira, hogy mentőre volt szükség és orvosi ellátásra. Ez nem volt a betervezett programba, de biztosan minden alkalommal meg fogjuk emlegetni, amikor az elmúlt kirándulásokról mesélünk és nézzük a képeket. Nagy volt az izgalom! Az Ausztriai egészségügyi ellátásról és a mentősökről csak jót tudunk mondani (ez a reklám helye). Kiderült, hogy kevés folyadékot ivott és a hosszú, kanyargós út, a szint-különbség volt a rosszullét oka, ezért hamar rendbe jött és már nyoma sincs a rosszullétnek.

Mi felnőttek milyenek vagyunk a buszos kirándulásokon? Elindul a busz alattunk és rögtön éhesek és szomjasak leszünk. Nálunk nem is áll fent a folyadék hiány! Bezzeg szegény gyerekek!

Összességében nagyon gyönyörű és élményekben gazdag napot hagytunk magunk mögött.

Ezúton is köszönjük Elnök Asszonyunknak (Köszönjük Csilla), hogy ilyen tartalmas kirándulást szerveztél számunkra.

Ígérjük, hogy a következő évin már gondolkodunk, tippeket adunk.

Szóljon hozzá!

Biztonsági kód
Frissítés

Oldal frissítés

• Frissítve: 2017. szeptember 15., péntek 06:31:26.

Hirdetmények

Hirdetmény

a Településképi Arculati Kézikönyve és Településképi rendelete elkészítésére vonatkozóan

Eboltási hirdetmény

Az ebek veszettség elleni kötelező védőoltása

Felhívás

2. fokú hőségriasztás elrendelése

Az erdő és szabadtéri tüzek megelőzésére

Fogorvosi ellátás

Fogorvosi ellátási szolgálat

A Katasztrófavédelmi kirendeltség őszi felhívása

Kéménytüzek

Tűzvédelem az őszi időszakban

Aratással kapcsolatos információk

A Szombathelyi Katasztrófavédelmi Kirendeltség felhívása

A könyvtár nyitvatartási rendjének megváltozásáról

A 2014. C. tv. szerinti előírásoknak megfelelően a "könyvtár nyitva tartását a hét valamelyik munkaszüneti napján is biztosítani kell".
Ennek megfelelően az új nyitvatartási rend:
Hétfőn 15.00-18.00
Szombaton 14.00-17.00
Köszönjük megértésüket.

Szabadtéri tűzgyújtással kapcsolatos információ

A Szombathelyi Katasztrófavédelmi Kirendeltség felhívása.

Átalakult a szociális ellátások rendszere

2015. március 1. napjától átalakult a szociális ellátások rendszere.

Hatályba lépett Kőszegpaty község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2015.(II.27.) számú önkormányzati rendelete a pénzbeli és természetbeni szociális támogatásokról, egyes ellátásokról.

bővebben...

Változások az aktív korúak ellátásával kapcsolatban

A szociális ellátások 2015. március 01. napjától bekövetkező változásaival kapcsolatos tájékoztató letölthető itt.

Pályázatkereső

Keresés az érvényes pályázatok között

www.pafi.hu

Tamás Csaba

Adatvédelem

Minden jog fenntartva.
Az oldalon található képek és szöveges tartalom másolása, továbbközlése csak az oldal tulajdonosának engedélyével lehetséges.
Adatvédelmi nyilatkozat.

Ez az oldal cookie-kat (sütiket) használ a felhasználók hitelesítéshez és a látogató statisztikához. Bővebb információ az adatkezelési szabályzatban.